Životní styl

BĚHÁNÍM KE ZDRAVÍ, PO TĚCHTO TIPECH UŽ NIKDY NEPŘESTANETE…


Běháním posilujeme celé tělo, lze ho dělat v každém věku, při každé váze. Běh je pro člověka přirozený pohyb, není finančně náročný na provoz a lze ho dělat kdekoliv a případně i kdykoliv. Při běhání se také uvolňuje a pročistí i psychická stránka člověka.  Aby vás skutečně běh bavil a hlavně byl i tělu prospěšný, máme nachystaných 5 tipů pro zdravý a zábavný běh.


1.    běžecký závod 

 
Uvolněte se


Pro správný běh je potřeba se nejdříve uvolnit a tělo zahřát, aby se aktivovaly svaly a poté nás nebolelo celé tělo. Začneme třeba lehkými cviky na protažení noh. Přitáhneme si koleno k hrudi, poté tu samou nohu přitáhneme co nejvíce k hýždím opakujeme to samé i u druhé nohy. Při běhu se také zapojují ruce, hlavně ramena, proto si dáme jednu ruku za hlavu směrem k páteři a druhou rukou na ni z vrchu zatlačte. Poté co jsme se protáhli, zahřejeme se nejlépe pěti minutovou rychlou chůzí.


 


2.       Vyrovnejte se


Aby nám šlo běhání lehce, je potřeba myslet na postavení celého těla. Hlava by neměla přepadat dopředu, naopak se dívejme přímo před sebe a držme hlavu pěkně rovně. Ramena mají při běhu tendenci tuhnout a dostávat se nahoru. Vždy ruce uvolníme, ramena protáhneme a snažíme se hlídat tak aby vysely uvolněně a ne křečovitě. Občas se stává, že jsme v běhu křečovití. Poznáme to jednoduchým cvikem a to tak, že při běhu budeme v ruce držet roli papíru. Role papíru musí být krásná rovná, dle toho poznáme, jak moc vyrovnaní při běhu jsme.


 


3.       Jezte


Je hlavně důležité mít dostatek energie a taky správně vyvážený jídelníček. A samozřejmě dodržovat pitný režim, alespoň 2-3 l denně. Správné složení potravin pro člověka, který sportuje, je hodně specifické. Jezte 5x denně a pravidelně. Bez dostatečné energie a výživy to skutečně nepůjde.


radost při závodech


4.       Zvolte si tempo


Ze začátku nemusíme vůbec řešit za jaký čas uběhneme třeba 1 km vzdálenost. Je důležité abychom se při běhu nezadýchali. Můžeme zvolit dva typy tréninku. První je, že budeme běhat tak daleko jak zvládneme a v kuse, nebo že budeme střídat běh s rychlou chůzí, ze začátku by měla být chůze delší než běh a pomalu se zkracovat až do úplného vymizení.


 


5.       Vyběhněte znovu


Ze začátku to bude možná problém se donutit jít alespoň na půlhodinu běhat, jenže jakmile takhle vyběhneme třeba po desáté, začneme zjišťovat, že nám jde běh čím dál více lehčeji a začíná nás bavit. Běh se stane pro nás takovou zdravou drogou, bez které už si nebudeme moci náš den představit.


BĚHÁNÍM KE ZDRAVÍ, PO TĚCHTO TIPECH UŽ NIKDY NEPŘESTANETE BĚHAT.
4 (80%)1